تبلیغات
persianigig - آموزش و معرفی برنامه بازاریابی

persianigig

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396

آموزش و معرفی برنامه بازاریابی

نویسنده: parastoye bahar   


از نظر تخصصی تنها راه انسجام بخشی تمام اجزاء تبلیغاتی یک شرکت در جهت اهداف استراتژیک، کمپین تبلیغاتی است که با طراحی درست و هدفمند آن می توان به تأثیرات فراتر از انتظار رسید. برای ایجاد یا ارتقاء موقعیت یک کالا یا خدمات در ذهن مخاطبان از رسانه های گوناگون استفاده می شود، زیرا که مخاطبان نیز گوناگون و متنوع هستند. بخشی از این ابزارها شامل تلویزیون، رادیو، مطبوعات، تبلیغات محیطی، اینترنت و… است. در ادامه ۱۰ راهکار برای طراحی کمپین تبلیغاتی که سنجش و ارزیابی شده را در این مقاله گنجانده ایم کهدر ادامه به آن می پردازیم.

۱) برنامه بازاریابی شما

هیچ چیز بیشتر از برنامه بازاریابی نمی تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را بشناسید. شما با خلق و دنبال کردن برنامه بازاریابی خود چیزهای بسیاری راجع به شرکت خود، رقیبان و اهداف بلندمدت خود می آموزید. دانستن اینکه چه نوع تبلیغاتی برای شما بهترین است بسیار ضروری به نظر می رسد.
تقویمی برای کمپین خود ایجاد کنید. اگر کمپین شما طولانی است، (بیش از ۱ ماه) در طول مسیر اهداف میان مدتی را برای  خود تعریف کنید. با این کار تیمتان با  انگیزه و پر انرژی باقی می‌ماند. همچنین اگر به این اهداف بین راه نرسید، نشانه‌ای است از اینکه در مسیر درستی حرکت نمی‌کنید. همه تاریخ‌ها و کار‌هایتان  را در یک نرم‌افزار مدیریت پروژه وارد کنید و اعضای تیمتان را هم وارد این کار کنید.

 ۲) ایجاد طرح عملیاتی

به محض داشتن طرح بازاریابی خود باید یک طرح عملیاتی اتخاذ کنید. این مدل به شما نشان می دهد چگونه افرادی که مستقل کار می کنند (حتی شرکت های تبلیغاتی) نقشه و طرح عملیاتی خود را اجرا می کنند. نقشه عملیاتی اطلاعات ضروری به شما می دهد که می توانید در اداره استراتژی تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید.

۳) بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چندجانبه است که قبل از هر چیز پیام هدف کمپین مشخص شده، مخاطب تعیین شده و با برنامه‌ ریزی دقیق، بکوشد پیام مناسب در دوره زمانی مناسب با بودجه مناسب برای مخاطب مناسب ارسال شده و تعداد بیشتری از مخاطبان را برای نزدیک تر کردن ارتباط با مالک کمپین، ترغیب نماید. کمپین تبلیغاتی بدون تعریف معیار عددی مشخص برای سنجش کارایی، بی معنی است.
اینکه شما چگونه تبلیغ می کنید به بودجه تبلیغاتی شما بستگی دارد. شما نیاز دارید هزینه تبلیغاتی خود را درست و با استراتژی به  کار برید. اگر شما تنها  سهم اندکی از پول خود را به تبلیغات اختصاص دهید به این معنی است که تمام آن را به محصولی اختصاص داده اید که ساعت دو صبح (از رسانه ای مانند تلویزیون) پخش می شود، اول بدانید چه مقدار پول برای تبلیغات خرج خواهید کرد، آن گاه می توانید تصمیم عاقلانه ای بگیرید که چگونه آن را ایجاد کرده و در چه رسانه ای قرار دهید.

 ۴) فرصت های سازگار با توان مالی خود را آشکار کنید

اداره کمپین تبلیغاتی شما به این معناست که شما باید خودتان مدیر رسانه خود باشید. شما باید بهترین جای تبلیغ خود و بهترین فرصت متناسب با بودجه خود را پیدا کنید. اگر شما به بودجه خیلی اندکی محدود هستید می توانید راه های فرعی بسیاری به جای تبلیغات با هزینه های بالا را پیدا کنید.

۵) مخاطب و جامعه هدف خود را بشناسید

تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد موثر نخواهد بود. اول مخاطبان خود را بشناسید قبل از اینکه تبلیغ خود را خلق کنید. مثلاً اگر کارخانه شما اسکوتو برای بزرگسالان تولید می کند نیازی به سرمایه گذاری برای تبلیغات در شبکه MTV ندارید.

احتمالا شما هم اکنون‌شناختی نسبی و تصویری از ویژگی‌های مشتری خود دارید، اما در این گام شما باید دقیقا مشخص کنید کدام گروه از مشتریانتان هدف این کمپین خاص هستند. برای مثال ممکن است مشتریان شما مادران دانش آموزان دبستانی و معلمان دبستان باشند، اما تعیین می‌کنید که در این کمپین خاص مخاطب هدف شما مادران دانش آموزان دبستانی است.

۶) در رسانه های مناسب تبلیغ کنید

شما باید قادر باشید از تمام رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی که در جهت منافع شماست، استفاده کنید. خرج کردن هزینه های بسیار توسط ای میل های تبلیغاتی در جایی که می توان هزینه تبلیغاتی را صرف تبلیغات چاپی کرد، مشتری های شما را به کمتر از تعدادی که می توانستید داشته باشید محدود می کند. به همه رسانه ها فکر کنید به جامعه هدف خود بیندیشید، به برنامه بازاریابی خود نگاهی بیندازید و نقش عملیاتی خود را ببینید سپس تصمیم بگیرید که چه رسانه ای برای تبلیغ و با توجه به هزینه شما بهترین است.

 ۷) بکارگیری طراحان مستقل در اجرای کمپین تبلیغاتی

اگر نمی توانید از پس هزینه های آژانس های تبلیغاتی برآیید می توانید با طراحان مستقلی کار کنید. حرفه ای ها می دانند که چه چیزی یک تبلیغ خوب را می سازد. بسیاری از این طراحان مستقل در آژانس های مختلف کار کرده اند در نتیجه شما می توانید از تجربه آنها نیز استفاده کنید. همچنین اینگونه طراحان می تواند به شما کارهای کپی و مواد مرغوب و با قیمت مناسب بدهند.

۸) ثبات

اگر شما تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات چاپی و کمپین های اینترنتی اجرا می کنید در آنها ثبات و یکدستی را حفظ کنید. یک گوینده و موسیقی واحد را برای تبلیغات خود به کار برید. در اقلام چاپی نیز باید از رنگ ها و فونت های مشخصی استفاده کنید. از یک شعار استفاده کنید، با این کار همه چیز را برای مشتری بالقوه خود مثل شعار، رنگ، فونت، گوینده و هر چیزی که به کمپین تبلیغاتی شما مربوط است تثبیت خواهید کرد.

 ۹) دفعات تبلیغ

شما به تبلیغاتی نیاز دارید که تعداد دفعات تکرار بیشتری داشته باشد تا شانس اینکه مخاطبان بیشتری را جذب کنید بیشتر شود. اگر شما یک کمپین اینترنتی را اداره می کنید برای تعداد دفعات آن تصمیم گیری کنید. دفعه اولی که تبلیغ خود را می فرستید باید به این فکر کنید که قرار است چند بار آن را بفرستید و بعدی ها چگونه باشند؟قبل از شروع به عمل به این سوال ها جواب بدهید تا موفقیت شما افزایش یابد.

۱۰) کتاب ها

زمانی که تمام اینها به کمک شما نمی آیند و هنوز شما سوالات زیادی دارید و با مشکلات زیادی مواجه هستید، کتاب های زیادی هستند که می توانند برای پیدا کردن مخاطب از آنها استفاده کنید. همچنین به دنبال عنوان هایی باشید که تازه انتشار یافته تا شما را در قله اطلاعات تبلیغات نگه دارد.

نظرات() 
foot pain arch
دوشنبه 5 تیر 1396 07:13 ق.ظ
Glad to be one of many visitants on this awesome internet site :D.
ingriddonoho.wordpress.com
سه شنبه 2 خرداد 1396 11:20 ق.ظ
Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you
finding the time and effort to put this informative article together.
I once again find myself spending way too much time both reading and leaving comments.
But so what, it was still worthwhile!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :